السيرة الذاتية C.V
معلومات شخصية |
|
الاسم :- لقاء حبيب عبود العبيدي اللقب العلمي : مدرس دكتور مكان السكن : ديالى / قضاء الخالص
اللغات/ العربية والانكليزية |
موقع العمل الحالي : جامعة ديــــــــــــــالى /كليـــــــــة التربية للعلوم الانسانية/ قسم اللغة الانكليزية المواليد : 1978 محافظة ديالى
|
التــــــــــــــــــــــعليم |
|
– بكالوريوس لغة انكليزية /كلية التربية للعلوم الانسانية/جامعة ديالى 2004 – ماجستير طرائق تدريس اللغة الانكليزية/جامعة ديالى/ 2007 عنوان الرسالة Iraqi EFL College Students’ Performance in English Word Formation Processes: Problems and Remedial work
-دكتوراه في فلسفة التعليم وعلم النفس/طرائق تدريس اللغة الانكليزية/جامعة بغداد /2014 عنوان الاطروحة The Impact of Action Research Program on EFL Student- Teachers’ Teaching Practice and Students’ Achievement in English – حاصلة على شهادة في دراسة عن بعد من جامعة Oregon ( Shaping the Way We Teach English )
|
|
التـــــــــــــــــــــــجربة العملية |
|
|
مهارات الكمبيوتر |
|
المواد الدراسية التي قام بتدريسها |
|
كتب الشكر وشهادات التقدير الحاصل عليها |
|
المؤتمرات |
المؤتمرات المقامة داخل العراق
المؤتمرات الخارجية
-Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching. 2013. Turkey. Antalya
– International conference on modern trends in English language and literature. November 2015. Malaysia
-(GPLRA) Global Psychology and Language Research Association /GRDS / Dubai
-ISER -338th International conference on Educational and Social Sciences (ICESS-2018)
|
البحوث المنشورة |
جهة النشر |
اسم البحث |
مجلة ديالى للبحوث الانسانية العدد/46 السنة/2010 |
Iraqi Teacher's Attitude toward Using TPR as a Teaching Method for "Iraq Opportunities" Third Primary Pupils Book |
مجلة الفتح العدد/45 السنة/2010 |
Difficulties Faced by Iraqi EFL College Students in the Area of English Syllables |
مجلة ديالى للبحوث الانسانية العدد/55 السنة/تموز/2012 |
Difficulties faced by Iraqi teachers in teaching new English communicative syllabuses |
مجلة الجمعية العراقية للعلوم التربوية والنفسية 2/6/2014 |
The Impact of Action Research Programme on EFL Student-Teachers' Reflective Practice |
مجلة الجمعية العراقية للعلوم التربوية والنفسية 11/5/2014 |
Iraqi Teachers’ Attitude toward Using Action Research in Language Teaching |
كلية التربية للعلوم الانسانية/ المؤتمر العلمي الثامن |
Investigating the Effect of Language Anxiety on Student-Teachers’ Oral Performance |
International conference on modern trends in English language and literature International Journal of multidisciplinary research Vol .Iv, Issue 7, November 2015 |
Investigating EFL College students’ Errors in Recognizing and Producing Modal Auxiliary Verbs |
ADRRI Journal of Arts and Social Sciences Vo. 13, No. 3,30th June 2015 |
The Correlation between Iraqi EFL College Students’ Autonomy and their Classroom Interaction and Academic Performance |
مجلة كلية اللغات 11-5-2016 |
The Impact of Using PowerPoint Presentation on EFL Students’ Attendance, Achievement, and Engagement |
مجلة الاستاذ قبول نشر في العدد 224 لسنة 2018 بتاريخ 16-6-2016 |
Investigating Iraqi EFL School Students’ Difficulties in Reading Literary Texts
|
GRDS International conference/ Dubai 2017 |
The Correlation between EFL College Students’ Large Classes and their Academic Performance
|
ISER -338th International conference on Educational and Social Sciences (ICESS-2018) |
Examining the Effects of Using Social Strategies on EFL College Students’ Attitude towards Self-Peer Assessment |